Witam
Ojciec posiada Octawie 1.9tdi 110km z 2002roku, ma ją od nowości i od początku serwisuje ją w ASO. Teraz powiedzieli mu, że powinien wymienić pasek rozrządu, a samochód ma przejechane dopiero 50tyś.km. Wymieniać, czy nie?
pozdr
luka
PASSAT B5 3B VARIANT automat 1.9 TDI 1998 110KM+turbo 130pd + wirus by Ali
Zgadzam się z przedmówcami. Jeżeli chodzi o takie elementy to nie tylko przebieg ale i wiek daje im w kość Z rozrządem nie ma co kombinować bo jak strzeli to wtedy będzie Cię czekał o wiele większy wydatek.
Po wymianie weź sobie stary pasek i zegnij go a wtedy zobaczysz pęknięcia których nie widać na początku
Dlaczego po 5 latach mam wymieniać też pompe wody. Zastanawiałem się nad wymianą samego paska bez rolek, ale pompa to już chyba przesada przy tym przebiegu. Sam mam passata z podobnym silnikiem, kupiłem go jak miał przejechane 200tyś.km i wymieniałem pasek z rolkami, ale pompy nie wymieniłem. Zrobiłem nim już 30tyś. i wszystko ok.
PASSAT B5 3B VARIANT automat 1.9 TDI 1998 110KM+turbo 130pd + wirus by Ali
luka, dlatego że jest duze prawdopodobieństwo ze zacznie ciec po jakimś czasie i zaś masz robotę od nowa i koszty takie same robocizny jak przy rozrządzie.
poza tym pompa kosztuje 160 - 180 zł oryginał wiec warto wymienić i mieć spokój i nie mysleć że za chwile moze wyciec ...
Pompa musi bys wymieniona bez wzglądnie bo lubi tak przy 120 tys pierdyknąc. Wiesz jak jest mechanik wymieni pasek z rolkami sprawdzi pompe powie że niema luzu nic nie cieknie a za np: 30 tys jebnie pompa i co ? wszystko od nowa.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Pasek wymieniamy po 90 tyś lub po 5 latach - kupiłem zestaw do wymiany rozrządu i na pasku firmy Gates jest data przydatności!!! rok prod. 2007 i końcowa data (spożycia?? :wink: ) 2012. Pompe wymienić najlepiej przy każdym robieniu rozrządu w sumie to koszt 130zł za markowy zamiennik albo coś kole 270 zł za oryginał. Jak dzwoniłem po kilku ASO w sprawie rozrządu po 90 tyś to tylko w jednym mech zrobił :shock: że chce wymieniac pompę tak wcześnie! ... Panie pompe wymieniamy po 180 tyś albo i później :szeroki_usmiech ... IMHO perzy tej cenie nie warto tego odkładać!
luka, dlatego że jest duze prawdopodobieństwo ze zacznie ciec po jakimś czasie i zaś masz robotę od nowa i koszty takie same robocizny jak przy rozrządzie.
poza tym pompa kosztuje 160 - 180 zł oryginał wiec warto wymienić i mieć spokój i nie mysleć że za chwile moze wyciec ...
Gdzie kolega dorwał taką tanią nową oryginalną pompę :?:
Mi wyskoczyli z ceną 350 zł (sklep SKODA), 650 zł (ASO) :shock:
Gdzie kolega dorwał taką tanią nową oryginalną pompę
Oryginał jest Rouvile lub Ina. Zobacz co jest w paczce od SKF - najczęściej jest przepakowana pompa od tych producentów. Ogólnie polecam cały rozrząd SKF lub kupić rolki, napinacz i pompę Rouvila lub Ina i do tego wzmocniony pasek ContiTecha. Jakość ta sama co oryginał albo lepsza, cena niższa jak to co sprzedają w paczce VW.
Zdecydowanie polecam zmax-a. Zadzwoniłem i już nastepnego dnia mogłem odebrać zamówiony zestaw. Za kompletny rozrząd (rolki INA, pasek Contitecha, napinacz i pompa wody Rouvila) zapłaciłem 480 zł.
Mam pytanko czy przy 90 kkm wymienia się sam pasek rozrządu czy też wraz z nim wszystkie rolki i napinacz? interesuje jak to jest w ASO jak oni do tego podchodzą czy to mus (bo gwarancja jakaś) czy jak klient sobie życzy
Witam. jestem nowym Uzytkownikiem octavii ale zgadzam sie z waszymi zdaniami bezwzglednie. Uwazam ze jesli wymieniac pasek to i pompe odrazu tez!
sam mialem przypadek gdzie wymianialem rozrzad i po jakis 20 tkm musialem znowu jechac i wymieniac tym razem pompe ale niestety koszt byl taki sam jak w przypadku wymiany rozrzadu bo i tak trzeba wszystko sciagac na nowo radze zrobic obie rzeczy naraz i miec swiety spokoj i nie martwic sie ze cos "pierdyknie" jak to doslownie nazwal daneczek76, taka sama sytuacja jest w klockami i tarczami jak juz wymieniac to i jedno i drugie
Komentarz